amandamartinssson.blogg.se

Back

Kategori: Allmänt

Hallå!
 
Dåligt uppdaterande på bloggen. Men alltså mitt halvår i Lund har varit allt annat än chill. Har verkligen inte hunnit pga all skola och alla tentor. Har (och förhoppningsvis stannar det här) haft sen jag började 12 tentor. Inga småtentor utan kurstentor. 12!! Fattar ni hur många det är? Ingen jag känner är glad, taggad å nöjd med kursen, men samtidigt är det lika för alla. 
 
Till våren blir det kommunikation och medier för mig. Hoppas det kommer passa. Jag bara längtar efter att få sätta mig in mer i världen och läsa massa spännande saker. Inte sitta å stirra ner i en grammatikbok på 400 sidor, eller plugga 6000 glosfamiljer (japp de är sant- klarade det dock= bäst). 
 
Det har varit otroligt mysigt hemma över jul. Skönt å koppla bort allt som heter skola. Var i Oslo på nyår hos Evve och hälsade på. Det var underbart! Absolut en av de bästa nyåren i mitt liv. 
 
Annars har jag kommit in i mitt korridorsrum mycket bättre. Har en soffa, ett kylskåp och egentligen ett asfint soffbord som jag köpt. Men skruvarna är borta, eller om de inte fanns några, så är vansinnig. Vill inte leva i kaos mer haha. 
 
En tenta i morgon kvar och sen min inlämning av min essay jag skrivit på i 4 månader på måndag. Sen är jag klar. Eller klar å klar, provet idag i literatur gick skit så hoppas jag samlat tillräckligt med poäng från resten av literaturen så jag klarar delkursen ändå. I morgon är det översättningstenta som gäller. Wish me good luck! I need it!
 
Jusde, blev förman på lunds nation också så ska byta till dem och ha ett sånt jävla awesome halvår!!!!!!!
 
 
BILDBOMB
 
Nu jäklar kommer jag uppdatera bra igen :D Puss på er
 
Kommentera inlägget här: